Dersin Adı | Sinemada Müzik ve Ses Tasarımı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCS 441 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerde, genel anlamda bir müzik kültürü farkındalığı yaratarak, medya aracılığı ile ‘Hedeflenen mesajın, doğru duygu-düşünce yaratma ve davranışlara yönlendirme’ aşamasında en anlamlı ses araçlarını kullanma becerilerini geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bütünüyle müzik ve müzik kültürü hakkındadır. Müziğin tanımı, insan zihnindeki etkisi, müzikal türleri tanımlama ve hareketli görüntüye müzik eklerken kullanılan yaygın stratejileri anlayıp kullanarak; Müziğin yeni medya araçlarındaki ayırt edici öneminin öğrenilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Müzik nedir? Paralel evrene hoş geldiniz! Müziği oluşturan temel elementler: SES Dünyayı müzik mi yönetiyor? Sessiz sinema – Charlie Chaplin | Elden dağıtılan metin, Eser seçkisi, Video seçkisi. |
2 | Müziğin Omurgası Ses: Perde Kuvvet Tonalite Uygulamalı Müzik: Vokal Enstrüman Ritim Notasyon Melodi | - |
3 | Müzik ve Duygular Müzikte vokal/söz (lyrics) etkisi Enstrümantal Müzik Sadece İnsan Sesi Müzik-duygu arasındaki sıkı dostluk / Düşünce-duygu-davranış/ Müzik çok kritik bir yerde! | |
4 | Doğadan-yerleşik düzene geçiş. Tarih öncesinden - günümüze genel bir müzik tarihi gelişimi (antropolojinin, coğrafyanın, mitos ve dinin sanat üzerindeki gelişime etkileri) Görsel sanatlar-sahne sanatları ve müzik arasındaki görünmez ama kaçınılmaz bağlar. Sanat nedir? Medya (yeni medya) sanat mıdır? | |
5 | Dünya müzik kültürü. Genel müzik türleri. Birinci poje çalışması ile ilgili detaylı çalışma, açıklama. 1 müzik – 1 görsel 1 görsel – 1 cümle 1 cümle – 1 ürün Düşünce: Fikir, hedef Duygu: Düşünceye yönlendiren araç-sanatsal unsur Davranış: Eylemi yapma isteği oluşturma Temel psikolojik davranış silsilesi | |
6 | Müziğin Yeni Medyadaki Duruşu Pardon, Müzik Neydi? Peki, Yeni Medya Nedir, baştan alabilir miyiz? Medyada müzik – Müzik, medyadaki diğer unsurlarla fena halde kapışır. Geniş bir müzik-medya seçkisi inceleme. | |
7 | Sessiz filmlerin sesi: MÜZİK Sesli filmlerin sesi: YİNE MÜZİK En az bilinen değerli film müzikleri: Jan A.P. Kaczmarek kim? Peki, Ennio Morricone, Joe Hisaishi, Ar Rahman’ı tanıyor muyuz? (Hans Zimmer ve John Williams öğrencilere emanet) | |
8 | Birinci Bireysel Projelerin Sunumu | |
9 | Müziğin doğuşu, tarih öncesine bir bakış. Batı müzik tarihine giriş: Ortaçağ Müziği Gregoryen Müzik - İlahi Seslenişler Notre Dame okulu - Süregelen Tempo 14. yy müziği - İtalya ve Fransa’da her alanda Sanat yeniden şekilleniyor F. Landini G. Machaut | |
10 | Avrupa’ya Zamanda Yolculuk Rönesans müziği: J. Deprez Palestrina Kutsal Sesler – Vokal ve Enstrümantal Venedik Okulu - Rönesans’tan, Barok’a | |
11 | Ve Görkemli Barok Dönem Mimari ile ilişki. Barok ne demek? Görsel medyada kullanılmış klasik müzik eserlerine genel bir bakış | |
12 | Klasik müzik - caz müzik arasındaki şu bitmeyen kıyas G. Gershwin – Rhapsody in Blue-Disney Fantasia 2000 * İkinci proje (grup çalışması) ile ilgili detaylı bilgilendirme, açıklama. Grupların belirlenmesi Kısa metraj Özgün ya da hazır beste seçkisi Sembolik ya da direkt mesaj En az üç farklı müzik-duygu versiyonu | |
13 | Sadece müzik Sadece medya İki önemli duyu: İşitme ve Görme Yaratma sürecindeki temel unsurlar Görsel sanatla bütünleşmiş bazı Türk besteciler ve eserleri: İ. Taviloğlu, M. Kibar, T. Işıklı, C. Berkay | |
14 | 1. Dönem ve 2. Dönem konular, kavramlar, kazanımlar... Genel tekrar İkinci proje taslak inceleme Sergi içeriği ile ilgili planlama | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi. | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 45 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 15 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 2 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | X | ||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | X | ||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | |||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | |||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | |||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | X | ||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | X | ||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest